tag:blogger.com,1999:blog-2838719740178697615.post5012377865248533137..comments2024-03-26T11:23:22.434+01:00Comments on PriestorNet: Dejiny dobra a zla v Božom projekte stvorenia (4)Ján Maršálekhttp://www.blogger.com/profile/00487548788375247576noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2838719740178697615.post-69242414594645909522014-09-23T13:39:18.128+02:002014-09-23T13:39:18.128+02:00Zaiste v nebi každý z nás dosiahne plnosť šťastia ...Zaiste v nebi každý z nás dosiahne plnosť šťastia akého je schopný.Božiu spravodlivosť aj Božie milosrdenstvo často my ľudia nedokážeme pochopiť .Malý pohárik je plný vody ale aj krčah je plný vody aj vana aj more.Každý je naplnený láskou až po okraj a nikto nikomu nezávidí,všetci sú nesmierne šťastní z Božej prítomnosti-o tom je nebo. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2838719740178697615.post-39914259776652811232014-09-23T07:50:58.844+02:002014-09-23T07:50:58.844+02:00POKRAČOVANIE
Cit.: „Všemohúci mal stvorenie sveta ...POKRAČOVANIE<br />Cit.: „Všemohúci mal stvorenie sveta vopred premyslené do tých najmenších detailov. Vedel, koľko hviezd a planét stvorí, poznal ich rozmery, dráhy, rýchlosť ich pohybu a všetky detaily, týkajúce sa existencie nebeských telies, ba vedel aj to, koľko stavebného materiálu bude na genézu vesmíru potrebovať. Mal všetko absolútne presne zrátané do poslednej molekuly. Avšak nielen presnú materiálnu evidenciu. Boh vedel, koľko anjelov stvorí a koľko ľudí sa počas celej budúcej existencie ľudstva narodí.“<br />Keď som bol "mladý a hlúpy" veľmi často som premýšľal, ako to bude pri Poslednom súde. Ako si Boh môže pamätať, čo každý jeden z nás urobil... vysvetlil som si to tak, že Boh "kameruje" a sníma život každého z nás od počatia po smrť a tento "film" nám bude jednoducho premietnutý... a samozrejme spravodlivo vyhodnotený...<br />-<br />Cit.: „Vedel veľmi presne nielen to, kedy, kto a kde sa počne a narodí, alebo zomrie ešte v lone matky, ale vedel o každom budúcom človeku úplne všetko. Mal zrátané ešte aj počet jeho vlasov či počet buniek jeho tela. Ľudský rozum si nedokáže ani len predstaviť to nesmierne kvantum informácií, sústredených vo vševediacom ume Stvoriteľa.“<br />Je to neuveriteľné pre našu ľudskú malosť, ale pre Boha predsa "nič nie je nemožné".<br /> -<br />Cit: „Rozhodol sa poslať svojho Jednorodeného z najvyššieho neba na zem...“<br />Opäť spojenie "najvyššie nebo". Nič také neexistuje!<br /> -<br />Cit.: „Takže v pekle nie je rovnostárstvo, ale každý trpí podľa miery vlastného zavinenia.<br />Avšak ani v nebi nie je rovnostárstvo. Kým Najsvätejšia Trojica, Panna Mária, anjeli a najväčší svätci spomedzi ľudí sídlia v najvyššom nebi, duše, ktoré boli zachránené na poslednú chvíľu, sa dostanú do najnižšieho neba. Tesne pred smrťou sa síce zachránili pred večným zatratením, ale večná blaženosť, ktorú prežívajú, nie je až natoľko intenzívna, ako večná blaženosť tých, ktorí sú v najvyššom nebi. Medzi najvyšším a najnižším nebom sú duše, ktoré neboli ani priveľmi sväté ani priveľmi hriešne. Ich stupeň blaženosti závisí od toho , ako sú vzdialení od Boha, zdroja večnej blaženosti. Čím vernejšie zachovávali za života Božie príkazy, tým bližšie sú k Bohu a tým intenzívnejšiu blaženosť prežívajú. Naopak, čím hriešnejšie za života žili, tým vzdialenejší sú od Boha, a tým menej blaženosti v nebi prežívajú. Kým Najsvätejšia Trojica, Panna Mária, anjeli a najväčší svätci spomedzi ľudí sídlia v najvyššom nebi, duše, ktoré boli zachránené na poslednú chvíľu, sa dostanú do najnižšieho neba. Tesne pred smrťou sa síce zachránili pred večným zatratením, ale večná blaženosť, ktorú prežívajú, nie je až natoľko intenzívna, ako večná blaženosť tých, ktorí sú v najvyššom nebi. Medzi najvyšším a najnižším nebom sú duše, ktoré neboli ani priveľmi sväté ani priveľmi hriešne. Ich stupeň blaženosti závisí od toho, ako sú vzdialení od Boha, zdroja večnej blaženosti.“<br />Peklo je peklo a všetci trpia rovnako. S troškou nadsádzky by som mohol napísať: tí, čo budú niekde bokom od plameňov, bude ich to menej bolieť, páliť? A kto ich tam bude "triediť", podľa akého kľúča?<br />A v nebi nie je rovnostárstvo? Odkiaľ čerpá autor tieto údaje? Kde je napísané, že tí - vyvolení sú v nejakom najvyššom nebi? Autor tu píše presne tak, ako mnohí kresťania - veď ja som bol dobrý celý život a ten... Z rozprávania (môjho osobného) s kňazmi viem, že tento problém je mimoriadne "rozšírený" v našej cirkvi. Mnohí katolíci sa cítia ukrivdení z toho, že budú tam, kde budú aj "lotri". Áno, je to tak! Ale to je veľký egoizmus každého, kto si myslí, že on bude niekde "bližšie" k Pánovi. Nebude. Všetci, ktorí sa do neba dostanú budú na tom úplne rovnako!!!<br />-<br />Napriek mojim výhradám môžem konštatovať, že autor textu je sčítaný a rozhľadený človek. Vie napísať mimoriadne zaujímavé texty, kde analyzuje atraktívne, ale mimoriadne náročné témy. Cením si jeho prácu a verím, že sa jeho aktivita bude neustále rozvíjať.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2838719740178697615.post-76574777783510494342014-09-23T07:50:04.498+02:002014-09-23T07:50:04.498+02:00Dovolím si pozastaviť sa pri textoch Dejiny zla a ...Dovolím si pozastaviť sa pri textoch Dejiny zla a dobra... <br />Aby som bol trošku konkrétnejší (ide o pasáže z prvých dvoch častí): <br /> -<br />Cit.: „Ďalším mimoriadne dôležitým momentom projektu bolo jednomyseľné rozhodnutie všetkých troch božských osôb, že druhá osoba sa stane Vteleným Božím Slovom, teda prijme hmotné telo ľudskej bytosti...“<br />Toto konštatovanie sa objavuje v kresťanských textoch len ojedinele. Drvivá väčšina kresťanov si myslí, že Ježiš Kristus "existuje" len od bodu narodenia Panne Márii. Ale on bol - žil - existoval od veky vekov ako jeho Boh Otec a Duch Svätý, teda ako Trojica. Každý vníma iba Boha Otca ako Stvoriteľa a vôbec si neuvedomuje, že Boh stvoril svet - vesmír spolu so Synom<br />- <br />Cit.: „Spojenie Boha a človeka bolo najdôležitejšou pohnútkou, pre ktorú sa Všemohúci túžil prejavovať navonok. Patrilo sa, aby všetky tvory, ktoré mali byť stvorené, boli podriadené Pánovi, Bohočloveku, ktorý by bol súčasťou Najsvätejšej Trojice. Bohočlovek teda mal stáť na vrchole pyramídy živého tvorstva, ktorým Boh plánoval zaplniť nebo aj zem. Vrchol tejto pyramídy bol takto zakotvený priamo v Bohu, kým spodnú časť, základňu pyramídy, tvorili tie najjednoduchšie pozemské živočíchy. Práve Vtelené Slovo umožňovalo vytvoriť takéto optimálne usporiadanie pyramídy života.“<br />Keď tu autor hovorí, aby všetky tvory, ktoré mali byť stvorené, boli podriadené Pánovi Bohočloveku, ktorý by bol súčasťou Najsvätejšej Trojice ... myslím si, že mal napísať: ktorý (už) bol súčasťou Najsvätejšej Trojice.... V jeho slovnom spojení to evokuje, že Svätá Trojica sa "nejako" časom doplnila.(Čiže to nebola Trojica) Ale Svätá Trojica je tu od veku vekov, ako o tom píše autor vyššie.<br />-<br />Cit.: „Ba sám Najvyšší ju poctil tým, že už počas jej pozemského života jej umožnil posadiť sa, hoci len relatívne krátko, po boku Najsvätejšej Trojice v najvyššom nebi.“<br />Dá sa polemizovať na akú krátku dobu bola Panna Mária "posadená" po boku Najsvätejšej Trojice. Nechápem, nerozumiem však termínu "najvyššie nebo". Odkiaľ je tento pojem? V Písme sa nikde nevyskytuje. Autorovo "členenie" neba na rôzne kvalitatívne úrovne (čiže vertikálne! ) je pre mňa neprijateľné. Môžeme nebo deliť horizontálnym spôsobom - čiže podľa "počtu - množstva" príbytkov , ako o tom hovorí Ježiš ( voľne citujem: v dome môjho Otca je veľa príbytkov). A tak isto Ježiš oslovuje lotra na kríži - ešte dnes budeš so mnou v raji. Áno, ponúka mu miesto, ktoré bude vedľa seba , po Jeho boku. Nikde ani zmienka o tom, že si nezaslúžiš nejaké "úplné nebo" alebo "lepšie" nebo. Nebo je len jedno! Bez členenia!! Každý kto prejde "úzkou bránou" bude spolu s Pánom v nebi! Nie? Alebo aj tam sú "rovní a rovnejší" ? Je úplná a legitímna otázka kresťana, ktorý sa celý život držal Písma a nakoniec bude spolu s tým človekom, ktorý len krátko pred smrťou všetko oľutuje? Môžeme sa tak opýtať, ale Pán dal jasnú odpoveď - keď oľutuješ, prijmeš moje učenie... hoci aj pred smrťou, dostaneš presne to isté, ako tí druhí... Veď aj čítanie Písma na omšiach sa týka tohto problému: napr. Mt 20, 1–16. <br />Anonymousnoreply@blogger.com