9. júna 2016

Hriech má dôsledky

Vlado Gregor
Kam sa to dostávame, milí moji?
Hovorí sa v kresťanstve, židovstve i islame neustále o bázni pred Bohom, ale zároveň o tom, že sa nemusíme báť, že pravá láska vyháňa strach. Ježiš dokonca tvrdí, že videl satana padať z neba ako blesk, ale pritom opakovane upozorňuje, že sa nemáme prispôsobovať tomuto svetu, že tento svet je v moci toho Zlého a dokonca, že sa nemodlí za svet, ale za tých, ktorých mu Boh dal. Ako sa v tom vyznať a kde je to najväčšie pokušenie a nebezpečenstvo smerovania, z ktorého niet návratu?
Je tendencia, ktorá v poslednej dobe vehementne naberá na sile. Smeruje k tomu, že hriech vlastne neexistuje, že neexistujú dôsledky hriechu, ba je opovážlivé a podivuhodné tvrdiť, že by mohlo existovať niečo také ako trest za hriech. Milí moji, toto nie je to pravé aggiornamento, teda zdnešnenie, to je zámerné prispôsobovanie sa tomuto svetu a rezignácia na Kristovu pravdu a obetu!

Naša láska k ľuďom musí byť nesmierna, lebo vidíme, ako si dokážu ubližovať a neodpúšťať si. Zároveň však treba vidieť človeka v jeho úbohosti, naivite a nahote, sumarizovane a nemoderne povedané, v jeho hriechu a špine. Ináč si nemôžeme oceniť ideál čistoty a nepoškvrnenosti od tohto sveta, ktorý sa v Ježišovom učení neprestajne opakuje a presadzuje.
Ilustračná snímka: JM - PriestorNet
Narodil som sa naozaj na určitom prelome a ešte ako dieťa som vnímal zmenu v rokoch šesťdesiatych, to pokušenie modernity, optimizmu a úcty k tomuto svetu, priam jeho zbožňovanie. Čo všetko sa čakalo od roku 2000! V atmosfére radikálneho prehodnotenia všetkých hodnôt, hlavne tých svojich a tradičných, sme sa prestali modliť za obrátenie židov, čo najviac sme zmiernili „urážlivé“ exorcizmy, chodíme sa klaňať do mešít a synagóg a dokonca s obrovskou opovážlivosťou pestujeme spoločné modlitby s animistami a okultistami. V najposlednejšom čase sa nám ani ateizmus nezdá až taký neprípustný...
Je pravda, že pohania kedysi nazývali kresťanov ateistami, lebo nechceli obetovať falošným bohom kvôli viere v Ježiša Krista, Pána a Spasiteľa. Nespočíva však ateizmus v zbožňovaní sveta a jeho darov, ktoré si máme užívať bez výčitiek svedomia a akýchkoľvek škrupúľ? Veď každý má svoju pravdu a skoro všetko je pravda, tak prečo si dávať nereálne ciele a vyrábať si nepriateľov? Dokonca je to aj trochu čudné obmedzovať sa vo svojich chutiach...
Naozaj si treba pripomenúť vznik protestantizmu a uctiť si jeho hlavnú zásadu, ktorá tvrdí, že môžeme hrešiť koľko chceme, lebo stačí nám primerane a ešte viac veriť a všetko bude OK, budeme in a easy? Naozaj je to tak, moji milí, a nestaneme sa takto hnilí?
Človek je iste stvorený na obraz Boží, máme mať úctu ku každému a milovať všetkých svojich nepriateľov, ale nesmieme byť slepí k tomu, ako sa človek dokáže zrúbať a znivočiť pod obraz Boží. Zďaleka to nemusí byť len pod vplyvom alkoholu, ale hlavne stratou tej nemodernej a nepopulárnej bázne Božej.
BOŽE, BUĎ K NÁM MILOSTIVÝ A ZACHRÁŇ NÁS!
Vlado Gregor
::
Rozhovor s autorom: Pasia z hľadania pravdy.
::

Možno patríte k tým, ktorých obsah tejto stránky zaujal.
Ešte viac dobrého čítania získate, keď budete odoberať náš e-mailový vestník:
podrobnejšie informácie.

2 komentáre:

  1. Anonymný10.6.16

    J.M.J.A.J.T.

    Pisete, ze Pan Jezis nas opakovane upozornuje, ze sa nemame prisposobovat svetu.
    Dalej vymenuvate uz viditelne ovocie myslienky prisposobovania sa svetu, zakoncujete poznatkom, ze tito ludia stratili bazen Boziu.

    Bazen Bozia je jednym z darov Ducha Svateho, ktore ma len clovek v milosti posvacujucej. Bez milosti posvacujucej nie je mozne dojst spasenia. Tak az tam sa clovek dopracuje, ked sa chce prisposobovat svetu.

    Preco potom rozmyslat, kde je hranica pokial este mozem ist v prisposobovaniu sa svetu, ked Pan Jezis povedal jasne nie a i ovocie tohto hriechu je nam zjavne?

    Kto miluje nebezpecenstvo, zahynie v nom, hovori Duch Svaty. Tymto sa aj potvrdzuje Vas poznatok.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anonymný15.6.16

    Nuž, zaujímavá úvaha. Ak by ju však v jej závere čítal nejaký protestant, neviem neviem... Možno by nebolo odveci dozvedieť sa o evanjelickej vierouke čo to viac. Myslím, že mám o nej celkom prehľad

    OdpovedaťOdstrániť

Pravidlá diskusie v PriestorNete

1. Komentovať jednotlivé príspevky môže každý záujemca, a to pod svojím menom, značkou alebo anonymne.
2. Komentáre nesmú obsahovať vulgarizmy ani urážlivé a nemravné vyjadrenia, nesmie sa v nich propagovať násilie; zakázané sú aj ostatné neetické prejavy, napríklad nepodložené obvinenia. Komentár by mal byť zameraný na predmet príspevku a nie na osobu autora či redaktora.
3. Komentáre nesúladné s predchádzajúcim ustanovením, rovnako tak bezobsažné komentáre, nebudú publikované.
4. Diskusia je moderovaná – znamená to, že zverejnenie komentára nie je okamžité, ale závisí aj od časových možností redaktora. Redaktor má právo odmietnuť, čiže nepublikovať komentár aj bez udania dôvodu.
5. Odoslaním komentára jeho autor vyjadruje súhlas s týmito pravidlami.