2. decembra 2020

Pravoverní katolícki biskupi poukazujú na riziká spojené s očkovaním proti Covid-19

 

Karol Dučák

Niektorí vedci, na Slovensku napríklad prof. MUDr. Vladimír Krčméry, DrSc., vehementne propagujú očkovanie proti ochoreniu Covid-19. Zaiste by nebolo správne spochybňovať vedomosti tohto vedca, ale ako katolíci musíme mať na pamäti nebezpečenstvá, s ktorými je vakcinácia proti tomuto ochoreniu spojená. Niektoré výskumy potvrdzujú, že viaceré významné farmaceutické spoločnosti pri výrobe rôznych vakcín používajú bunkové línie WI-38 a MRC-5, ktoré sú získavané z nedonosených či potratených ľudských plodov. Dôkazy o tom poskytuje aj známa nemecká organizácia Ärzte für das Leben e. V. (aerzte-fuer-das-leben.de).

Vykonávanie umelých potratov sa stalo výnosným biznisom, na ktorom nekresťansky bohatnú mnohé firmy aj jedinci. Je to donebavolajúce barbarstvo tejto doby, ktorá sa pýši vysokým stupňom rozvoja vedy a techniky. Vo svetle uvedených argumentov je potrebné zvážiť oprávnenosť plošnej vakcinácie proti Covid-19. Už aj preto, že smrtnosť tohto ochorenia je 0,2 percenta. To znamená, že z tisíca nakazených na Covid-19 umierajú v prepočte len dvaja ľudia. Miera prežitia, teda pravdepodobnosť, že nakazený infekciu prežije, je dnes 99,8 percenta!

Sú omnoho nebezpečnejšie ochorenia, ktoré ohrozujú populáciu. Na Slovensku sme zaznamenali v čase finalizácie tohto článku (k 30. 11. 2020) 839 úmrtí s ochorením Covid-19 (korona.gov.sk). To znamená, že na 100 000 obyvateľov Slovenskej republiky pripadá štatisticky o niečo viac ako 15 mŕtvych s týmto ochorením. Ani zďaleka teda nemožno hovoriť o nebezpečnej epidémii. 

Pritom v roku 2019 na Slovensku umrelo 53 234 ľudí, z toho 38 719 osôb na choroby obehovej sústavy a nádorové ochorenia (takmer 73 percent všetkých úmrtí!). Teda kým s ochorením Covid-19 umrelo na Slovensku 839 ľudí (k 30. 11. 2020), na choroby obehovej sústavy a nádorové ochorenia umrelo 38 719 ľudí, zaokrúhlene viac ako 46-násobok. „Koronapanika“ na Slovensku je teda absolútne neopodstatnená a citeľne poškodzuje už aj tak ťažko skúšané slovenské zdravotníctvo. Jedným extrémom je ignorovanie ochorenia Covid-19, druhým extrémom je jeho zveličovanie. Žiaľ, na Slovensku máme do činenia s tým druhým extrémom, ktorý je rovnako nebezpečný ako prvý.

V minulosti sa používali vakcíny pripravené zo zvierat. Do tela chorého sa vstrekli oslabené alebo mŕtve choroboplodné zárodky a telo si samo pripravilo protilátky. Takto postupoval napríklad Louis Pasteur, ktorý dokázal, že pri infikovaní organizmu oslabenou kultúrou choroboplodných zárodkov si organizmus sám vytvára odolnosť proti ochoreniu tým, že si vytvára protilátky. Aj Louis Pasteur používal vakcíny pripravené zo zvierat, ale to je určite humánnejšie ako mnohé dnešné vakcíny, obsahujúce bunkové línie nedonosených či potratených ľudských plodov. Mimochodom, Louis Pasteur bol hlboko veriaci katolík a niet pochýb o tom, že ak by žil dnes, veľmi ostro by vystúpil proti používaniu vakcín získaných spôsobom odporujúcim katolíckemu učeniu.

Ostatne, k problematike vakcinácie zaujali postoj aj slovenskí katolícki biskupi. Už pred niekoľkými mesiacmi deklarovali, že očkovanie síce podporujú, ale iba vakcínami, ktoré nie sú morálne kontroverzné. Ako uvádza TK KBS, biskupi takto reagujú „na obavy vo svedomí v súvislosti s tým, že pri vývoji niektorých očkovacích látok boli využité bunky z ľudských plodov“ (plus7dni.pluska.sk).

Prvotný podnet pochádza od austrálskeho arcibiskupa zo Sydney Anthonyho Fischera. Ten poukázal na to, že „na vývoj vakcíny z Oxfordskej univerzity a spoločnosti AstraZeneca, ktorú sa rozhodla austrálska vláda vopred zazmluvniť, bol použitý biologický materiál získaný z tiel ľudských embryí, respektíve plodov po umelom potrate“ (plus7dni.pluska.sk).

Táto informácia sa dotýka aj Slovenska, pretože so spomínanou spoločnosťou AstraZeneca podpísala EÚ kontrakt na nákup vakcín proti ochoreniu Covid-19 a tieto vakcíny hodlá distribuovať do členských štátov, vrátane Slovenska. Je tu teda bezprostredná hrozba, že práve Slovensko dostane z EÚ vakcíny vyrobené na báze biologického materiálu z tiel ľudských embryí či potratených plodov.

Okrem biskupov sa proti využívaniu tiel potratených detí pri vývoji vakcíny vyjadrili aj laickí veriaci. V celosvetovom meradle boli zorganizované podpisové akcie, u nás zastrešené organizáciou CitizenGO. Tisíce obyvateľov SR ju podpísali a na základe tejto iniciatívy nezaradený poslanec Tomáš Taraba dal na 11. schôdzi slovenského parlamentu „hlasovať o procedurálnom návrhu, ktorým by parlament vládu Slovenskej republiky zaviazal, aby nákup takýchto vakcín nerealizovala od výrobcov, ktorí používajú tento postup... Taraba vo svojom procedurálnom návrhu okrem iného navrhol, aby parlament zaviazal vládu nedovoliť bez súhlasu parlamentu urobiť z očkovania na Covid 19 povinnú vec...“ (svetlosveta.sk).

Vieme, ako to napokon dopadlo. Parlamentný valec poslanca Tarabu prevalcoval a oba návrhy zmietol zo stola ako nepotrebné haraburdy. Nepodporil ho dokonca ani jediný poslanec Kresťanskej únie z klubu OĽANO.

Čo dodať na záver? Každý katolík má vlastné svedomie a rebríček hodnôt, ktorý je preňho záväzný. Boh nám dal rozum a slobodnú vôľu, preto musí každý jednotlivec zvážiť, či podstúpi očkovanie aj za cenu rozporu s vlastným svedomím.

 

Karol Dučák

::

Súvisiaci článok:

Prečo Covid-19? Aké miesto má v Božom pláne?

::

Prosíme, nebuďte ľahostajní.
Postavte sa za pravdu, vyjadrite svoj názor – napríklad formou komentára pod článkom.

Ak vás zaujíma, čo pripravujeme, ak chcete získať publikácie z našej edície, prihláste sa na odber e-mailového mesačníka: podrobnejšie informácie.

4 komentáre:

  1. Je to vážna otázka. Žiaľ, viacerí „kresťanskí“ politici ju ignorujú, alebo hrajú úlohu mŕtveho chrobáka. A katolícky mediálny „mainstream“ podobne – Katolícke noviny v najnovšom čísle píšu o bezproblémovosti vakcín, ale nespomínajú práve britskú firmu, ktorej vakcíny sa zrejme dostanú aj na Slovensko.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anonymný3.12.20

    Nielen tzv. kresťanskí politici, ale mŕtvymi chrobákmi sa stali aj biskupi a predstavitelia rehoľného života. Okrem čudných aktivít pri testovaní pravdepodobne budeme svedkami ich aktivít aj pri očkovaní či ďalšom testovaní. Sme dezorientovaní, pastierov máme ale ako a k čomu a ku komu nás vedú? Ľudovít

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Karol Dučák3.12.20

    Robím to veľmi nerád, ale musím. Nie, nemôžem sa stotožniť so servilnosťou slovenských biskupov voči slovenskej vláde a keďže nejde o dogmu, vyhradzujem si právo na uplatnenie vlastného postoja. Stotožňujem sa s nasledujúcim príspevkom: http://www.prehladsprav.sk/povedu-slovenski-biskupi-svojich-veriacich-ako-ovce-na-porazku/6080?fbclid=IwAR3mnfYb0oV1yI_TQh_1lP41hA3c3LIm95F7J3k9srENAoJlwTp3qdwQ3II

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi dobré postrehy, práve kňazi alebo aj biskupi môžu a mali by sa vlastne prejaviť nakoľko práve oni môžu viac riskovať lebo nemajú rodiny. Keď si predstavím takých kňazov ako boli dr. Jozef Tiso alebo Andrej Hlinka, biskupov ako Jozef Vojtaššák tak je to smutné že títo tzv. kňazi alebo biskupi sú v podstate duchovne mŕtvi. Pán Ježiš povedal keď "...nie si ani horúci ani chladný už už ťa vypľúvam z úst...". Vo Fatime Panna Mária hovorila aby sme sa modlili za kňazov a reholníkov.

    OdpovedaťOdstrániť

Pravidlá diskusie v PriestorNete

1. Komentovať jednotlivé príspevky môže každý záujemca, a to pod svojím menom, značkou alebo anonymne.
2. Komentáre nesmú obsahovať vulgarizmy ani urážlivé a nemravné vyjadrenia, nesmie sa v nich propagovať násilie; zakázané sú aj ostatné neetické prejavy, napríklad nepodložené obvinenia. Komentár by mal byť zameraný na predmet príspevku a nie na osobu autora či redaktora.
3. Komentáre nesúladné s predchádzajúcim ustanovením, rovnako tak bezobsažné komentáre, nebudú publikované.
4. Diskusia je moderovaná – znamená to, že zverejnenie komentára nie je okamžité, ale závisí aj od časových možností redaktora. Redaktor má právo odmietnuť, čiže nepublikovať komentár aj bez udania dôvodu.
5. Odoslaním komentára jeho autor vyjadruje súhlas s týmito pravidlami.