- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Odporúčaný článok: Človek ako boh (peklo na zemi) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

13. apríla 2018

Myšlienky z rozhovorov (13)


Pevnou obsahovou súčasťou PriestorNetu sú rozhovory so zaujímavými ľuďmi. Domnievame sa, že by nebolo dobré nechať tieto príspevky takpovediac zapadnúť prachom, preto sa k nim vraciame (na pokračovanie) prostredníctvom krátkych citátov.
Tentoraz majú slovo publicisti: Vlado Gregor, Jozef Nemčok a Karol Dučák.


Vlado Gregor: „Primu messe, deinde philosophare,“ teda najprv sa treba najesť, až potom sa dá filozofovať. Tento fakt je vyjadrený aj v modlitbe „Otče náš“, ale nemal by nás viesť k tvrdeniu, že človek je živý len z chleba a že pokušenia Ježiša na púšti neboli reálne a nie sú pochopiteľné. Koľkokrát sa už tie pokušiteľské sľuby o novom a bezchybnom svete nesplnili a koľkokrát sa ešte nesplnia?! Už toto je overená a nespochybniteľná pravda a stačí trochu praktickej pokory, aby sme ju dokázali poznať, vnímať a odovzdávať...
(Ježišov odkaz pretrvá)
::
Jozef Nemčok: Od svojej mladosti som bol vychovávaný v kresťanskom duchu. Tak ma vychovali moji rodičia. Bolo nás sedem deti, ako sa ľudovo hovorí: sedem detí za groš. Rodina žila skromne, prenasledovaná až do otcovej smrti neblahými udalosťami povstaleckého obdobia... Poctivá práca, svedomitosť, chápanie iných a životné osudy obyčajných ľudí akoby sa prelínali s mojím osudom a osudom rodičov. Skromnosť rodiny i týchto ľudí mi bola a je príkladom, ktorého sa pridržiavam...
(Žiť v kresťanskom duchu)
::
Karol Dučák: Západná civilizácia naozaj prežíva hlbokú krízu. Jej korene spočívajú v ľudskej pýche. Ako keby sa opakoval pád Lucifera. Lucifer bol najkrajší a najdokonalejší z anjelov. Pýcha mu však zatemnila myseľ. Chcel sa rovnať Bohu, preto padol na samé dno. Zato sa chce Bohu pomstiť a keďže tak nemôže urobiť priamo, robí to okľukou, cez ľudí. Vie, že Boh ľudí miluje nevýslovnou láskou a že ho bolí strata každej duše, ktorá odmietne spásu, preto sa snaží priviesť čo najviac ľudí do večného zatratenia. Je to jeho pomsta Bohu...
(Kríza západnej civilizácie korení v pýche a ignorancii katolíckeho učenia)
::
P. S.
Možno patríte k tým, ktorých obsah tejto stránky zaujal.
Ešte viac dobrého čítania získate, keď budete odoberať náš e-mailový vestník:
podrobnejšie informácie.

7 komentárov:

  1. Anonymný13.4.18

    Možno súhlasiť, okrem iného s úvahou pána Vladimíra Gregora, že človek je nielen chlebom živý. No s prázdnym žalúdkom sa ťažko polemizuje i politizuje. I za bývalého režimu sa zdôrazňovala a kládla požiadavka dosiahnuť sebestačnosť v potravinách. Starí Rímania hlásali o potrebe dať ľuďom chlieb a hry. Naši poľnohospodári a záhradkári sú pracovití ľudia, veľa potravín si vedia a najmä vedeli dopestovať no snaha z vonku dovážať k nám svoje nadprodukčné (podotýkam, že menej kvalitné výrobky (ako boli a sú naše) a zámerne rôznymi vplyvmi sa pričinili o likvidáciu nielen nášho poľnohospodárstva, ale i potravinárskeho priemyslu. Načo je dnes mladým ľuďom toľko prebytočnej elektroniky, keď ju mnohí najmä nezamestnaní nemôžu prácou, ani tvorivosťou plne využiť. milan kupecký

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pán Kupecký, s dávkou irónie by sme mohli povedať, že už aj záhradkári strácajú pracovitosť, lebo vraj najlepšia zelenina rastie v supermarkete. Navyše, starí odchádzajú a mladým sa v záhrade nedá robiť, keďže jednu ruku potrebujú na držanie mobilu (a jedno oko na jeho neustálu kontrolu).
      Len čo urobíme, keď nám raz supermarkety zavrú?! A keď nám technika znemožní normálne ľudsky žiť?!

      Odstrániť
  2. Anonymný13.4.18

    Pán šéfredaktor, pomenovali ste to trefne a najmä vtipne, hoci to humorné a na zasmiatie nie je. Ale želal by som si realizáciu z tej druhej vety. "zavrieť" supermarkety a začal osvetu proti fajčeniu, drogám a využívanie mobilu na zbytočné pozeranie filmov, registráciu rôznych sms údajov, počúvanie a sledovanie obrazovky, čo sa deje už aj v čase hustej dopravnej premávky. Všetko sú to sú drogy. Ozajstnú oázu pokoja, šťastia i oddychu môže človek zažiť napríklad v kostole, na cintoríne v lese a pri vode. O takomto duševnom zážitku mnohí ani len netušia. Iba sa naháňajú, ako je to v jednom z mojich aforizmov, aby nebodaj stihli svoj koniec. S úctou milan kupecký

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve si čítam Knižnú revue... Len taký fragment z jedného príspevku:

      „Keď vidím, že dnešné deti namiesto po knihe siahajú po mobilnom telefóne, mám pocit, že sa opäť šplháme na stromy.“ (Ján Štrasser)

      Odstrániť
  3. Anonymný13.4.18

    Múdry žid, hudobný skladateľ a spisovateľ Janko Štrasser mal v tom pravdu, chybou však je, že všetko to prišlo k nám tak, že si to mnohí ľudia želali, "vyštrngali" a naďalej prijímame všetky zvyklosti Západu, namiesto zachovania našich tradícií o čo sa aj on pričinil a čomu žiaľ fandí. milan kupecký

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anonymný13.4.18

    Niekedy mám dojem akoby sme strácali zmysel pre realitu a zdravý rozum i keď sa tomu niektorí bránime, ale naše okolie a životné okolnosti nás tlačia k moderným technológiám, ktorým by som sa najradšej vyhol, ale nie je to možné, zdá sa mi, že úprimne a zodpovedne veriaci ľudia ešte dokážu normálne sa orientovať v živote, ale ako píšete starí, ktorí vedeli zodpovedne žiť odchádzajú a mladí nemajú záujem o hodnoty, tých lákajú hmota peniaze a pôžitky. Ale do nekonečna nevyžijú z prázdnoty a povrchnosti. Mám dojem, že aj správanie ľudí dneška je oveľa menej etické ako bolo ešte pred 20 rokmi. Ľudovít

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zvyknem hovoriť, že všetko sa dá využiť aj zneužiť, veci sa dajú využívať s mierou aj bez miery.
      Pravdaže, z prázdnoty sa dlho žiť nedá. Každá kríza má východisko...

      Odstrániť

Pravidlá diskusie v PriestorNete

1. Komentovať jednotlivé príspevky môže každý záujemca, a to pod svojím menom, značkou alebo anonymne.
2. Komentáre nesmú obsahovať vulgarizmy ani urážlivé a nemravné vyjadrenia, nesmie sa v nich propagovať násilie; zakázané sú aj ostatné neetické prejavy, napríklad nepodložené obvinenia. Komentár by mal byť zameraný na predmet príspevku a nie na osobu autora či redaktora.
3. Komentáre nesúladné s predchádzajúcim ustanovením, rovnako tak bezobsažné komentáre, nebudú publikované.
4. Diskusia je moderovaná – znamená to, že zverejnenie komentára nie je okamžité, ale závisí aj od časových možností redaktora. Redaktor má právo odmietnuť, čiže nepublikovať komentár aj bez udania dôvodu.
5. Odoslaním komentára jeho autor vyjadruje súhlas s týmito pravidlami.