16. januára 2015

Referendum o rodine – otázky a súvislosti

Vlado Gregor
Ako sa odvažujeme hovoriť o kresťanskej slobode, keď dobývame vrcholy alibizmu?
Polarizuje sa teraz spoločnosť v takom zmysle, ako by mali pravdu len jedni, alebo len druhí. Myslím tým očakávané referendum, ktoré jedni označujú ako podivné a druhí ako priam existenčne dôležité. Pýtame sa teda podobne ako Pilát, kde je pravda.
Pozrite sa, milí moji, nielen každá menšina, ale každý človek má právo brániť sa ako môže a ako vie. Ide o to, aby si uvedomil, či ide ešte o obranu alebo už o útok, vrátane útoku na zdravý rozum. Iste, tá „antihomopropaganda“ je niekedy naozaj propagandou, zjednodušuje problém a také agitácie trochu pripomínajú totalitný režim. Natíska sa tiež otázka, či vyhlasovanie takýchto referend má zmysel, či by jednoducho nestačilo hovoriť pravdu a poctivo a nezjednodušene sa k problémom stavať. Pretože mám pocit, že v tom boji za menšiny a či proti nim sa ľuďom predpisuje už nielen to, čo môžu hovoriť, ale aj to, čo si majú myslieť, ba dokonca aj to, čo sa im má páčiť.

V  televíznej súťaži Duel padla otázka, či je Elton John ženatý; vraj áno. Ale ako môže byť ženatý, keď je „mužatý“?! Je tu veľké nebezpečenstvo úplného prevrátenia pojmov a dehonestácie normálnosti a či obyčajnosti. Už v ktoromsi dávnom prorokovi sa vystríha, že beda bude ľuďom, ktorí o čiernom tvrdia, že je biele a o bielom, že je čierne.
Každý  poznáme niekoho ináč orientovaného, či už v širšej rodine, medzi známymi alebo aspoň medzi všeobecne známymi. Osobne však nepoznám nikoho, kto by vyskakoval na námestí a verejne predvádzal, ako sa balia osoby rovnakého pohlavia. Asi by ma trochu znechutilo aj to, keby podobné expozé a verejné flirty  ukazovali heterosexuáli. Široká verejnosť nemusí do podrobností vedieť a vidieť, že máme určité orgány zdravé a dobre nám fungujú...
Stále sa  vyžaduje sebareflexia iba od väčšiny, pretože asi žiadna menšina žiadnu reflexiu nepotrebuje. Ak ale stále budeme ľuďom niečo vyčítať a nebrať do úvahy ich vlastné starosti, tak sa vážne nahnevajú. Istý konzervatívny Kanaďan David a či Nathan Birnbaum už roku 1929 presne predpovedal, čo sa bude diať v Nemecku a určil aj hlavnú príčinu, totiž výsmech z problémov bežných nemeckých „podľudí“. Ani u nás sa nemusí nahnevať väčšina, stačia tí ľudia, ktorí žijú z platu štyristo eur, alebo aj menej, a tých je podstatne viac ako štyri percentá.
Hovorí sa často o tom, ako sa my kresťania nemáme báť, a pritom sa niekedy bojíme aj vlastných tieňov. Vyšiel nedávno v istom „promenšinovom“ periodiku rozhovor s jedným naším predstaviteľom. Úspešne sa v ňom vyhol otázkam o homosexualite, ako aj o Mons. Bezákovi a Mons. Tisovi. Vari ho tí redaktori platia za to, že sa ich tak bojí? Ako sa vôbec odvažujeme hovoriť o kresťanskej slobode, keď dobývame vrcholy alibizmu?
Mimochodom, alibizmus sa po slovensky nazýva aj pokrytectvo a mám vážny dojem, že Kristus dôrazne vystríha učeníkov pred kvasom farizejov, ktorým je práve pokrytectvo.
(11. 1. 2015)
::
Autorom príspevku je publicista Vlado Gregor.
Súvisiace články:
::

4 komentáre:

  1. V článku je viac otázok ako odpovedí...
    Za nastolenými otázkami vidím asi toto:
    Samotné referendum o rodine je opodstatnené, týka sa dôležitých otázok a núti ľudí zamyslieť sa. No môže byť aj prejavom alibizmu - v tajnom hlasovaní vyjadríme svoj názor, ale verejne "poctivo hovoriť pravdu" nebudeme, nechceme, nedokážeme, bojíme sa...
    Všetka česť tým, ktorí otvorene hovoria pravdu a obhajujú normálnosť. Čo však s tými predstaviteľmi "kresťanskej politiky", ktorí stále lavírujú a kľučkujú?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Karol Dučák16.1.15

      Drahí čitatelia, môj príspevok nie je priamo odpoveďou na článok, ale keďže sa týka referenda, dovolil som si ho tu aktuálne pripojiť. Je to osobná odpoveď na útoky istého pána Kohúta, ale týka sa aj otázok, ktoré boli načrtnuté v článku. Uvádzam ho bez pôvodného oslovenia:
      "zmarenie, či neúspech referenda bude ranou nielen pre katolíkov, ale pre celú spoločnosť vrátane Vás. Akákoľvek snahy rozbiť klasickú rodinu v minulosti nikdy nepriniesli ľudstvu nič pozitívne. Ak dovolíme importovať na Slovensko mravné bahno zo Západu, bude to mať nedozierne následky pre budúce generácie Slovákov. Zničiť rodinu znamená zničiť spoločnosť a na to doplatia nielen katolíci, ale aj tí teplí Slováci – ako ich nazýva Kohút – ba doplatí na to aj sám Kohút. Takže referendum je aj v jeho prospech, aj keď mu to možno pomalšie zapaľuje a pochopí to až dodatočne. Nejde o boj proti niekomu, ale boj za niečo a síce to najdôležitejšie: o záchranu zdravých koreňov spoločnosti. Pretože len na zdravých koreňoch môže stáť strom, rodiaci dobré ovocie!
      Aj keby boli teplí všetci moji príbuzní – a vďaka Bohu z nich nie je ani jeden – aj tak by som išiel do referenda a hlasoval by som pozitívne na všetky položené otázky. Tvrdím to, čo jednoznačne dokazujú všetci renomovaní odborníci: Z detí, ktoré vychovávajú dvaja gayovia, alebo dve lesbičky, pri absencii rodiča opačného pohlavia, vyrastajú psychicky ťažko postihnutí jedinci často s doživotnými následkami! Žiaden renomovaný odborník zatiaľ nepotvrdil opak!
      Okrem toho súčasnú demografickú katastrofu, v ktorej sa ocitá západný svet, môže eliminovať len zdravá spoločnosť, ktorej základnou bunkou je jedine klasická rodina, v ktorej majú deti len jedného otca a jednu matku. Blížiace sa referendum je jedným z nástrojov na definitívne zakotvenie princípov takejto zdravej spoločnosti na Slovensku, z ktorej budú mať prospech všetci, aj Štefan Kohút.
      Ešte k tým nezmyslom, čo píšete, Kohút. Katolícki biskupi všemožne pomáhajú aj Srholcovi, aj Kuffovi. Mimochodom, pán Kohút, už ste niekedy hovorili s farárom Kuffom, alebo ste sa zúčastnili svätej omše, ktorú celebroval? Ja som s ním osobne hovoril, ba bol som na jeho svätej omši a následnej besede s pánom farárom. Absolvoval som aj exkurziu na jeho fare v Žakovciach. Katolícka cirkev je najväčšia a najvýkonnejšia charitatívna organizácia na Slovensku, takže mi tu, prosím, netrepte nezmysly!
      A čo je najdôležitejšie: mňa sa tí teplí Slováci – ako ich nazývate, pán Kohút - nemusia báť. Nie som nepriateľ homosexuálov, som nepriateľ mravného bahna, ktoré na Slovensko importuje homoloby. Držím sa hesla sv. Augustína, ktorý povedal: „Miluj hriešnika, nenáviď jeho hriech.“
      A ja jednoznačne hovorím: milujem homosexuálov ako bratov a sestry v Kristu, ale nenávidím ich hriech. A práve preto pôjdem k referendu a zahlasujem v prospech zdravej spoločnosti s klasickou rodinou, v ktorej deti budú mať jedného otca a jednu matku.
      Napokon svoj postoj k homosexuálom som jednoznačne vyjadril vo svojom článku „Tolerancia proti zdravému rozumu?“ v PriestorNete, ktorý nájdete na linku: http://www.priestornet.com/2014/06/tolerancia-proti-zdravemu-rozumu.html"

      Odstrániť
  2. Musím pochváliť. Pekne a zrozumiteľne napísané :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Karol Dučák20.1.15

    NIE SME SAMI! Nemecká aktivistka Ruth Staiger z CitizenGO rozbehla vo svete petičnú akciu na podporu slovenského referenda o rodine pod názvom: Unterstützung für das slowakische Familienreferendum! (Podpora pre slovenské referendum o rodine!
    Nájdete ju na: http://citizengo.org/de/16125-unterstuetzung-fuer-das-slowakische-familienreferendum?sid=MTY3NzM4MDIzMTY0OTQy
    Drahí priatelia, povzbudzujem Vás, aby ste urobili jedinú správnu vec: išli k referendu a
    hlasovali trikrát áno. Nielen v záujme veriacich, ale paradoxne – aj v záujme neveriacich. Oni sami raz prídu na to, že úspech referenda bude úspechom všetkých Slovákov a nielen Slovákov. Ja verím, že Boh povedie Vašu ruku.

    OdpovedaťOdstrániť

Pravidlá diskusie v PriestorNete

1. Komentovať jednotlivé príspevky môže každý záujemca, a to pod svojím menom, značkou alebo anonymne.
2. Komentáre nesmú obsahovať vulgarizmy ani urážlivé a nemravné vyjadrenia, nesmie sa v nich propagovať násilie; zakázané sú aj ostatné neetické prejavy, napríklad nepodložené obvinenia. Komentár by mal byť zameraný na predmet príspevku a nie na osobu autora či redaktora.
3. Komentáre nesúladné s predchádzajúcim ustanovením, rovnako tak bezobsažné komentáre, nebudú publikované.
4. Diskusia je moderovaná – znamená to, že zverejnenie komentára nie je okamžité, ale závisí aj od časových možností redaktora. Redaktor má právo odmietnuť, čiže nepublikovať komentár aj bez udania dôvodu.
5. Odoslaním komentára jeho autor vyjadruje súhlas s týmito pravidlami.